Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2016

Γράμμα 551: Ἄννα Συνοδινοῦ

 
Γράμμα τοῦ Κέντρου Σοσιαλιστικῶν Μελετῶν σ’αὐτούς πού θέλουν τήν ἀλήθεια μέ ἀριθμό 551/Πέμπτη 07.01.2016
 
Ἄννα Συνοδινοῦ
 
Θλίψη προκαλεῖ κάθε ἀπώλεια μιᾶς μεγάλης μορφῆς. Ἀκόμα καί ἄν περνᾶ πολύ συχνά οὐσιαστικά στά ¨ψιλά γράμματα¨ στήν χώρα ὅπου τό ἐνδιαφέρον ἑστιάζεται πλέον στίς τηλε-περσόνες καί σέ αὐτούς καί αὐτές πού περιφέρονται στά ¨πρωινάδικα¨. Γιά παράδειγμα, μέσα σέ αὐτό τό περιβάλλον ἐλάχιστες ὑπῆρξαν οἱ ἀναφορές στήν πρόωρη ἀπώλεια μιᾶς ἑλληνίδας πού δόξασε τήν πατρίδα της διεθνῶς, τῆς μεσοφώνου Στέλλας Ντουφεξῆ.
Μέ τήν ἀπώλεια τῆς Ἄννας Συνοδινοῦ τά πράγματα εἶναι διαφορετικά. Ἡ κινηματογραφική της καρριέρα, ἄν καί ὑποδεέστερη ὡς πρός τή σημασία της σέ σχέση μέ τήν θεατρική, τήν εἶχε κάνει γνωστή σέ ἕνα εὐρύτερο κοινό, παρόλο πού καί αὐτό φθίνει μέ τήν πάροδο τῶν χρόνων. Τήν εἶχε κάνει γνωστή στούς κάπως νεώτερους τόσο ἡ ἀντίθεσή της πρός τήν δικτατορία τῶν συνταγματαρχῶν ὅσο καί ἡ δεκαπενταετής ἄμεση ἐνασχόλησή της μέ τήν πολιτική κατά τήν μεταπολίτευση.
Ἡ ἀπώλειά της πάντως ξεπερνᾶ τό πλαίσιο τῆς ἀπώλειας μιᾶς φυσιογνωμίας τοῦ καλλιτεχνικοῦ κόσμου. Γιατί ἡ Ἄννα Συνοδινοῦ ὑπῆρξε μία ἀπό τίς μεγαλύτερες μορφές τοῦ ἑλληνικοῦ θεάτρου καί μία μοναδική ἑρμηνεύτρια τῆς ἀρχαίας τραγωδίας. Καί μέ αὐτήν κλείνει ὁ κύκλος τῶν προσωπικοτήτων πού μεγαλούργησαν στήν ἑρμηνεία τοῦ ἀρχαίου δράματος, τῶν ὁποίων δέν φαίνεται νά ἀναδεικνύεται διάδοχος κατάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου