Γράμμα τοῦ Κέντρου Σοσιαλιστικῶν Μελετῶν
σ’αὐτούς πού θέλουν τήν ἀλήθεια 29
Ἔχετε ὑποπέσει σέ παραβάσεις τῶν περ. α & β παρ. 10 ἄρθρ. 5 ν.
2523/97;
Ἐμπίπτετε στίς
διατάξεις τῆς παρ. 5 τοῦ ἄρθρου 73 ν.
3842/2010;
*
Εἶναι δύο ἀπό τίς 21 ἐρωτήσεις τοῦ πίνακα 2 τῆς ἐφετινῆς φορολογικῆς μας δήλωσης. Οἱ ἀπαντήσεις πού καλεῖται νά δώση συνολικά ὁ κάθε
φορολογούμενος εἶναι 200. Καί ἄλλες τόσες μαζί μέ τήν γυναίκα του ὁ ἔγγαμος. Πῶς νά γνωρίζει ὅλες τίς διατάξεις στίς ὁποῖες ἀναφέρονται οἱ ἐρωτήσεις, γιά
νά ἀπαντήση σωστά, ὥστε νά μήν πληρώση ἕνα ποσόν πού δέν ὀφείλει ἤ νά μήν ὑποβληθῆ σέ κάποιο
πρόστιμο;
Ἀναγκαστικά
λοιπόν θά προσφύγη στά φῶτα ἑνός φοροτεχνικοῦ καί οἱ περισσότεροι
φορολογούμενοι, οἱ ὁποῖοι δέν
διαθέτουν ἠλεκτρονικούς ὑπολογιστές θά καταφύγουν στίς ὑπηρεσίες κάποιου πού διαθέτει καί ξέρει νά χειρίζεται
μιά τέτοια συσκευή.
Σέ μιά ἐποχή πού τά εἰσοδήματα τοῦ μεγαλύτερου μέρους τοῦ πληθυσμοῦ ἔχουν δεινῶς μειωθῆ καί πού μᾶς φωνάζουν κυβέρνηση καί τρόϊκα νά περιορίσουμε τίς
δαπάνες μας, τό κόστος τῆς ὑποβολῆς τῆς φορολογικῆς δήλωσης ἔχει σημαντικά αὐξηθῆ.
Θά κερδίση τουλάχιστον, ἀπό τήν ἄλλη πλευρά, τό
δημόσιο ἀπό τήν
περίπλοκη διαδικασία πού εἰσήγαγε;
*
Ἄλλοτε μιά
τέτοια ἡμέρα σάν σήμερα
εἶχε λάβει πρό
τεσσάρων μηνῶν αὐτός πού θά ἔπρεπε νά κάνη δήλωση τοῦ φορολογητέου εἰσοδήματος του, ἔντυπο τοῦ ὑπουργείου οἰκονομικῶν. Σαφές καί εὔληπτο. Μαζί καί ἕνα κείμενο ὁδηγιῶν. Αὐτά τοῦ παρεῖχαν πλήρη
δυνατότητα (καί ἄν δέν ἦταν ἐπαρκεῖς οἱ γραμματικές
του γνώσεις μέ τήν βοήθεια κάποιου δικοῦ του) νά συμπληρώση τήν δήλωση.
Ἡ ἐκκαθάριση τῶν δηλώσεων ἀπό τήν ἐφορία προχωροῦσε γοργά καί ἀπό τόν Μάρτιο ἄρχιζε ἡ καταβολή τῶν δόσεων τοῦ φόρου στά δημόσια ταμεῖα.
Τώρα ἡ προθεσμία τῆς ὑποβολῆς τῆς δήλωσης λήγει
στίς 30 Ἰουνίου. Ἀντίστοιχα θά καθυστερήση καί ἡ ἐκκαθάριση
καί ἡ εἴσπραξη τῶν δόσεων τοῦ φόρου ἀπό τό κράτος.
Ὑποτίθεται, ὅτι μπορούσαμε νά ὑποβάλουμε τίς δηλώσεις μας ἀπό τήν 1η
Φεβρουαρίου. Οἱ
κοινωνικοασφαλιστικοί ὀργανισμοί ἔστειλαν ὅμως τίς τελευταῖες ἡμέρες τοῦ Μαϊου τά πιστοποιητικά γιά τίς συντάξεις πού κατέβαλαν καί τά ποσά τοῦ φόρου πού εἶχαν παρακρατήσει.
Διάφορα μυστήρια παραμένουν ἄλυτα. Π.χ. ὡς πρός τήν φορολογία τῶν κοινῶν λογαριασμῶν στίς τράπεζες. Ὁ μεγαλοκεφαλαιοῦχος πού διατηρεῖ ἕναν τέτοιον
λογαριασμό μέ τήν γραμματέα του, γιά νά γλιτώνει τόν χρόνο ἀναμονῆς του στό
τραπεζικό γκισέ, εἶναι χρεωμένος
μέ τό μισό τοῦ προσθέτου
φόρου πού ἐπιβλήθηκε στίς
καταθέσεις καί τό ἄλλο μισό
βαρύνει στά ἠλεκτρονικά
κιτάπια τοῦ δημοσίου τήν
γραμματέα του πού πήγαινε καί ἔκανε γιά
λογαριασμό του τίς ἀναλήψεις. Ἀκόμη δέν ἔχει ἀποφανθῆ τό ὑπουργεῖο οἰκονομικῶν μέ ποιόν τρόπο θά καταβάλη ὁ πρῶτος τόν
καινούργιο φόρο γιά νά ἀπαλλαγῆ ἡ δεύτερη ἀπό τήν φορολόγηση ἑνός ἐσόδου πού δέν
πραγματοποίησε. Ἀναμείνατε
λοιπόν μιά νέα ἐγκύκλιο.
*
Γενικό συμπέρασμα, ὁ κρατικός μηχανισμός δέν ἱκανοποιεῖ τίς ἀνάγκες αὐτῆς τῆς κοινωνίας. Ἡ ἀντικατάσταση τῶν προσώπων πού κρατοῦν τούς μοχλούς τῆς διοίκησης ἀπό ἄλλα μέλη τῆς τάξης τῶν πολιτευτῶν, πού μᾶς κυβερνᾶ, δέν θά ὠφελήση, γιατί ὁλόκληρη αὐτή ἡ τάξη δέν ἔχει ἄλλη ἐπιδίωξη ἀπό τήν ἄσκηση καί τήν
κάρπωση τῆς ἐξουσίας.
Χρειάζεται μιά σαρωτική Ἀλλαγή. Δύσκολη καί ἐπίπονη, ἀλλά ἀπολύτως ἀναγκαία γιά νά μήν βουλιάξουμε ἐντελῶς. Ὅσοι ἀντιλαμβανόμαστε
αὐτήν τήν ἀνάγκη, εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νά
κάνουμε θυσίες γιά τήν πραγματοποίησή της.
Ἐσύ, φίλε ἀναγνώστη, ἄν συμφωνεῖς, συνεισφέρεις
στήν προσπάθεια;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου